LZ-PIN 31032

Aus hi-lona
Zur Navigation springen Zur Suche springen

For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.

Learning Objective (LO)

Catalogue BMHI-Version-1
Domain D3 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
LO-ID 3.2
LO-Text (De) Die Studierenden können (Informationskompetenz) Bibliotheksklassifikation und systematische gesundheitsbezogene Terminologien und deren Kodierung, Methoden der Literaturrecherche, Forschungsmethoden und Forschungsparadigmen
LO-Text (En) The information literacy, library classification and systematic health-related terminologies and their coding, literature retrieval methods, research methods and research paradigms
Verb in Niveau 1 erläutern
Verb in Niveau 2 zweckmäßig nutzen
Verb in Niveau 3
Verb in Niveau 4
Topic
Role
Didactic Note
Entry in Glossary
Higher Level LO
Step to this LO

subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 31032


Go to LO LO-ID Description(De/En) Niveau 1 Niveau 2 Niveau 3 Niveau 4 Role Step from previous Version
3.2.1 Die Studierenden können Literaturrecherchen in MEDLINE (PubMed) (i.e. die Suchsyntax korrekt anwenden und die Qualität der Wissensquellen beurteilen) durchführen VS-PIN 2033, VS-PIN-105
Literature research in MEDLINE (PubMed) (i.e. using the search syntax correctly and assessing the quality of the knowledge sources) perform
3.2.2 Die Studierenden können die Bedeutung von kontrollierten Vokabularen für die Medizin erläutern VS-PIN 2034, VS-PIN-106
The importance of controlled vocabularies for medicine clarify
3.2.3 Die Studierenden können den Einsatz der MeSH für die Literaturrecherche erklären vornehmen VS-PIN 2035, VS-PIN-107
Use of the MeSH for literature research explain carry out

Version Steps leading to LZ-PIN 31032

 previous LOCategory of ChangeChangeAuthorDate
VS-PIN 2032LZ-PIN 30034StraightUS/CS/PV/SK/SMITH-JET31 Oktober 2018

Version Steps that follow LZ-PIN 31032

 Category of ChangeChangeAuthorDate
VS-PIN 3058StraightUS/PV/SK/SMITH-JET24 Mai 2019


Create a Version Step from LZ-PIN 31032 to a new Learning Objective