For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-1
|
Domain
|
D3 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.4
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Evaluierung und Bewertung von Informationssystemen, einschließlich Studiendesign, Auswahl und Triangulierung von (quantitativen und qualitativen) Methoden, Evaluation von Ergebnis und Auswirkung, ökonomische Evaluierung, unbeabsichtigte Folgen, systematische Übersichten und Metaanalysen, evidenzbasierte Gesundheitsinformatik
|
LO-Text (En)
|
Evaluation and assessment of information systems, including study design, selection and triangulation of (quantitative and qualitative) methods, evaluation of outcome and impact, economic evaluation, unintended consequences, systematic reviews and meta-analyzes, evidence-based health informatics
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
planen & durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 31038
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.4.1 |
Die Studierenden können Qualität der Wissensquellen |
|
durchführen |
beurteilen |
|
|
VS-PIN 2039
|
|
|
Quality of the knowledge sources |
|
perform |
evaluate |
|
|
|
➔ |
3.4.2 |
Die Studierenden können die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 2040, VS-PIN-101
|
|
|
The importance of recall and precision in the context of database research |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
3.4.3 |
Die Studierenden können Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 2041
|
|
|
Basic terms and methods of quality and risk management |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 31038
|
Version Steps that follow LZ-PIN 31038
|
Create a Version Step from LZ-PIN 31038 to a new Learning Objective
|