For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-3
|
Domain
|
D0 | Cross-domain competencies and softskills
|
LO-ID
|
A
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können ethische, rechtliche, politische, ökonomische & soziotechnische Aspekte
|
LO-Text (En)
|
Policies, ethical, legal, economical and socio-technical aspects
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 33000
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
0.1 |
Die Studierenden können Politische und regulatorische Rahmenbedingungen für den Umgang mit Informationen im Gesundheitswesen |
nennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 4001, VS-PIN-188
|
|
|
Policies and regulatory frameworks for information handling in health care |
name & clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
0.2 |
Die Studierenden können die wichtigsten Aspekte von Gesundheitsverwaltung, Gesundheitsökonomie, Gesundheitsqualitätsmanagement und Ressourcenmanagement, Patientensicherheitsinitiativen, öffentliche Gesundheitsdienste und Erfolgsmessung |
nennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 4005
|
|
|
The key aspects of health administration, health economics, health quality management and resource management, patient safety initiatives, public health services and outcome measurement. |
name & clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
0.3 |
Die Studierenden können Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements |
nennen |
exemplarisch nutzen |
|
|
|
VS-PIN 4006
|
|
|
Basic concepts and methods of quality and risk management |
name |
use as an example |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 33000
|
Version Steps that follow LZ-PIN 33000
| Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN 5000 | Major change | politische, ökonomische Aspekte gestrichen | US/PV/SMITH-JET | 26 November 2019 |
|
Create a Version Step from LZ-PIN 33000 to a new Learning Objective
|