For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-3
|
Domain
|
D8 | Accessing, managing and mining biomedical big data
|
LO-ID
|
8.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Grundlagen der Datengewinnung und Datenanalyse von primären und sekundären Datenquellen, Prinzipien des Data Mining, Data Warehouses, Knowledge Management , (FAIR-Prinzipien) -- idealerweise an realen Bedingungen
|
LO-Text (En)
|
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 33147
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 33148
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
8.1.1 |
Die Studierenden können bei gängigen Datenbanken Abfragen |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN 4153
|
|
|
Queries on common databases |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
8.1.2 |
Die Studierenden können Maßnahmen zur Sicherstellung einer hohen Datenqualität (auf Basis von FAIR-Prinzipien) |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 4154
|
|
|
Measures to ensure high data quality (based on FAIR principles) |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
8.1.4 |
Die Studierenden können Anforderungen an die Informationsverarbeitung bei klinsichen Studien an EDC (Electronic Data Capture) z.B. aus Registern (deutsches Krebsregister) |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 4155
|
|
|
Requirements for information processing in clinical trials on EDC (Electronic Data Capture) e.g. from registries (German Cancer Registry) |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 33148
| previous LO | Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN 4152 | LZ-PIN 32168 | Major change | ergänzt um "Prinzipien des data Mining, FAIR Prinzipien" | US/PV/SMITH-JET/Workshop HH | 26 Juli 2019 |
|
Version Steps that follow LZ-PIN 33148
|
Create a Version Step from LZ-PIN 33148 to a new Learning Objective
|