For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-2
|
Domain
|
D-PIN 71 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.4
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Evaluierung und Bewertung von Informationssystemen, einschließlich Studiendesign, Auswahl und Triangulierung von (quantitativen und qualitativen) Methoden, Evaluation von Ergebnis und Auswirkung, ökonomische Evaluierung, unbeabsichtigte Folgen, systematische Übersichten und Metaanalysen, evidenzbasierte Gesundheitsinformatik
|
LO-Text (En)
|
Evaluation and assessment of information systems, including study design, selection and triangulation of (quantitative and qualitative) methods, outcome and impact evaluation, economic evaluation, unintended consequences, systematic reviews and meta-analysis, evidence-based health informatics
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
planen & durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 32065
|
Step to this LO
|
VS-PIN 3066
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 32066
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.4.2 |
Die Studierenden können die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 3067
|
|
|
The importance of recall and precision in the context of database research |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
3.5.1 |
Die Studierenden können die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 3068
|
|
|
The quality and development levels of guidelines |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 32066
|
Version Steps that follow LZ-PIN 32066
|
Create a Version Step from LZ-PIN 32066 to a new Learning Objective
|