For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-3
|
Domain
|
D5 | Management of complex information systems for medical research and care
|
LO-ID
|
5.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Aspekte des Management von Informationssystemen im Gesundheitswesen (Gesundheitsinformationsmanagement, strategisches und taktisches Informationsmanagement, IT-Governance, IT-Servicemanagement, rechtliche und regulatorische Fragen)
|
LO-Text (En)
|
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erklären
|
Verb in Niveau 2
|
umsetzen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 33092
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 33093
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
5.1.1 |
Die Studierenden können die Formulierung von Anforderungen an die Funktionen von Abteilungssystemen und von Feedback zu existierenden Systemen, -Anforderungspezifikationen/ Leistungsverzeichnisse, Lasten- und Pflichtenhefte, -Beschaffungsprozesse, Ausschreibungsverfahren, Rolle der verschiedenen Anwender- und Nutzergruppen |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN 4099
|
|
|
Formulation of requirements concerning the functionality of departmental systems and of feedback on existing systems, requirement specifications, performance, technical/functional specifications, procurement processes, tendering procedures, role of the users and user groups |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
5.1.2 |
Die Studierenden können Fehlermöglichkeiten/Risiken bei der Anwendung von IT-Systemen im Gesundheitswesen und Maßnahmen, um diese Risiken zu minimieren |
benennen & erläutern |
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 4100
|
|
|
Possible errors/risks in the use of IT systems in healthcare and measures to minimize these risks |
name & clarify |
apply |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 33093
|
Version Steps that follow LZ-PIN 33093
|
Create a Version Step from LZ-PIN 33093 to a new Learning Objective
|