For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-4
|
Domain
|
D7 | Managing and processing medical signal/image data
|
LO-ID
|
7.5
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Grundlagen der technischen Informatik für Bild- und Signalverarbeitung z.B. Telekommunikation, Technologien der drahtlosen Datenübertragung, Virtual Reality, Multimedia
|
LO-Text (En)
|
Fundamentals of technical computer science for image and signal processing e.g. telecommunications, wireless data transmission technologies, virtual reality, multimedia.
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 34145
|
Step to this LO
|
VS-PIN 5148
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 34148
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
7.5.1 |
Die Studierenden können wichtige Standards der Medizinischen Informatik z.B. DICOM |
benennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 5149
|
|
|
Important standards of medical informatics e.g. DICOM |
name & clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
7.5.2 |
Die Studierenden können Einsatzszenarien für telemedizinische Anwendungen und deren Rahmenbedingungen |
benennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 5150
|
|
|
Application scenarios for telemedical applications and their framework conditions |
name & clarify |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 34148
|
Version Steps that follow LZ-PIN 34148
| Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN-132 | Join Major change Minor shift Level change | zusammengeführt LZ-PIN 34131 (Domäne 6), LZ-PIN 34148 (Domäne 7) und LZ-PIN 34161 (D8), verschoben in Domäne 0, da Grundlagen, "Sensorik und eingebettete Systeme u.a." übernommen aus LZ-PIN 34148,und "für Bild- und Signalverarbeitung" (LZ-PIN 34148); Kompetenzniveau 2 (anwenden) hinzugefügt | SMITH-JET | 21 November 2021 |
|
Create a Version Step from LZ-PIN 34148 to a new Learning Objective
|
{{
}}