For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-4
|
Domain
|
D6 | Representing and modeling medical information and knowledge (incl. Ontologies)
|
LO-ID
|
P
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können die Repräsentation und die Modellierung von medizinischen Informationen und Wissensbeständen
|
LO-Text (En)
|
The representation and modeling of medical information and knowledge bases
|
Verb in Niveau 1
|
erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
beurteilen
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN 5126
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 34125
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
6.4 |
Die Studierenden können Grundlagen der Datenrepräsentation und Datenanalyse von primären und sekundären Datenquellen , Prinzipien des Data Mining, Data Warehouses, Knowledge Management, (FAIR Prinzipien) |
nennen & erläutern |
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 5127
|
|
|
Fundamentals of data representation and data analysis of primary and secondary data sources , principles of data mining, data warehouses, knowledge management, (FAIR principles). |
name & clarify |
apply |
|
|
|
|
➔ |
6.5 |
Die Studierenden können (Bio-)medizinische Modellierung und Simulation |
|
planen & durchführen |
|
|
|
VS-PIN 5128
|
|
|
(Bio-)medical modeling and simulation |
|
plan & perform |
|
|
|
|
➔ |
6.6 |
Die Studierenden können Nomenklaturen, Vokabulare, Terminologien, Ontologien und Taxonomien im BMHI, z.B. SNOMED CT, LOINC |
nennen |
|
|
|
|
VS-PIN 5129
|
|
|
Nomenclatures, vocabularies, terminologies, ontologies and taxonomies in BMHI, e.g. SNOMED CT, LOINC |
name |
|
|
|
|
|
➔ |
6.8 |
Die Studierenden können Methoden der praktischen Informatik, insbesondere zu Programmiersprachen, Software-Engineering, Datenstrukturen, Datenbankmanagementsysteme, Informations- und Systemmodellierungstools, Informationssystem-Theorie und -Praxis, Knowledge Engineering, (Konzept-)Darstellung und Beschaffung, Software-Architekturen |
|
|
|
|
|
VS-PIN 5130
|
|
|
Methods of practical computer science, especially on programming languages, software engineering, data structures, database management systems, information and system modelling tools, information systems theory and practice, knowledge engineering, (concept) representation and procurement, software architectures. |
|
|
|
|
|
|
➔ |
6.10 |
Die Studierenden können Grundlagen der technischen Informatik für die Modellierung / Repräsentation von z.B. Netzwerkarchitekturen und -topologien, Telekommunikation, Technologien der drahtlosen Datenübertragung, Virtual Reality, Multimedia |
|
|
|
|
|
VS-PIN 5131
|
|
|
Fundamentals of technical computer science for modeling/representation of e.g. network architectures and topologies, telecommunications, wireless data transmission technologies, virtual reality, multimedia. |
|
|
|
|
|
|
➔ |
6.12 |
Die Studierenden können Darstellung von Entscheidungsunterstützung und deren Einfluss auf das Patientenmanagement, den Erwerb, die Darstellung und das Engineering von medizinischem Wissen; Aufbau und Nutzung von klinischen Pfaden und Leitlinien |
|
umsetzen |
|
|
|
VS-PIN 5132
|
|
|
Representation of decision support and its impact on patient management, acquisition, representation, and engineering of medical knowledge; construction and use of clinical pathways and guidelines. |
|
implement |
|
|
|
|
➔ |
6.13 |
Die Studierenden können unterschiedliche Arten von wissensbasierten Systemen und medizinische Anwendungen von CDSS (Clinical decision support system) zur Optimierung der Krankenversorgung |
benennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 5133
|
|
|
Different types of knowledge-based systems and medical applications of CDSS (clinical decision support system) to optimize patient care. |
name & clarify |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 34125
|
Version Steps that follow LZ-PIN 34125
|
Create a Version Step from LZ-PIN 34125 to a new Learning Objective
|
{{
}}