For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-1
|
Domain
|
D-PIN 81 | Architecture of complex information systems for medical research and care
|
LO-ID
|
4.2
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Aufbau und Architektur von Informationssystemen im Gesundheitswesen, Ansätze und Standards für Kommunikation und Kooperation sowie für die Anbindung und Integration von Komponenten, Architekturparadigmen (z.B. serviceorientierte Architekturen)
|
LO-Text (En)
|
The architectures of information systems in the health care sector, approaches and standards for communication and cooperation as well as for the interfacing and integration of components, architectural paradigms (e.g. service-oriented architectures)
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erklären
|
Verb in Niveau 2
|
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN 2053
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 31053
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
4.2.1 |
Die Studierenden können die wichtigsten Komponenten eines KIS (RIS/PACS, LIS, PDMS, OP?System, PDV, KAS) |
benennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 2054
|
|
|
The most important components of a HIS (RIS / PACS, LIS, PDMS, OP system, PDV, KAS) |
name & clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
4.2.2 |
Die Studierenden können die Formulierung von Anforderungen an die Funktionen von Abteilungssystemen und von Feedback zu existierenden Systemen |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN 2055, VS-PIN-111
|
|
|
Formulation of requirements regarding the functionality of departmental systems and of feedback on existing systems |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
4.2.3 |
Die Studierenden können Verfahren zur sicheren Übermittlung und Speicherung von Patientendaten und deren Unterscheidung von unsicheren Methoden |
nennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 2056
|
|
|
Process for the secure transmission and storage of patient data and their differentiation from unsafe methods |
name & clarify |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 31053
|
Version Steps that follow LZ-PIN 31053
|
Create a Version Step from LZ-PIN 31053 to a new Learning Objective
|