For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-3
|
Domain
|
D-PIN 62 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.4
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Evaluierung und Bewertung von Informationssystemen, einschließlich Studiendesign, Auswahl und Triangulierung von (quantitativen und qualitativen) Methoden, Evaluation von Ergebnis und Auswirkung, ökonomische Evaluierung, unbeabsichtigte Folgen, systematische Übersichten und Metaanalysen, evidenzbasierte Gesundheitsinformatik
|
LO-Text (En)
|
Evaluation and assessment of information systems, including study design, selection and triangulation of (quantitative and qualitative) methods, outcome and impact evaluation, economic evaluation, unintended consequences, systematic reviews and meta-analysis, evidence-based health informatics
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
planen & durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 33060
|
Step to this LO
|
VS-PIN 4062
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 33061
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.4.2 |
Die Studierenden können die Bedeutung bei der Recherche in Datenbanken (z.B. Recall und Präzision und andere Metriken) |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 4063
|
|
|
The importance of database research (e.g. recall, precision and other metrics). |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
3.5.1 |
Die Studierenden können die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 4064
|
|
|
The quality and development levels of guidelines |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 33061
|
Version Steps that follow LZ-PIN 33061
|
Create a Version Step from LZ-PIN 33061 to a new Learning Objective
|