|
|
Zeile 1: |
Zeile 1: |
| {{Domäne | | {{Domäne |
| |Domänen-Nummer=Kapitel 7 | | |Domänen-Nummer=Kapitel 7 |
|
| |
| |Name-DE=Kapitel 7 des NKLM-MI-2020 | | |Name-DE=Kapitel 7 des NKLM-MI-2020 |
| | |Name-EN=Chapter 7 of the NKLM-MI-2020 |
| |Beschreibung-DE=Zugriff auf Medizinisches Wissen | | |Beschreibung-DE=Zugriff auf Medizinisches Wissen |
| | |Beschreibung-EN=Access to medical knowledge |
| }} | | }} |
Version vom 21. Mai 2021, 12:34 Uhr
For a guide to this page see Help:Domain Page.
Shortcut
|
Kapitel 7
|
Name(DE)
|
Kapitel 7 des NKLM-MI-2020
|
Name(EN)
|
Chapter 7 of the NKLM-MI-2020
|
Description(DE)
|
Zugriff auf Medizinisches Wissen
|
Description(EN)
|
Access to medical knowledge
|
Catalogue
|
|
Didactic Note
|
|
|
|
Learning Objectives of this Domain
Go to LO |
LO-ID |
Domain |
Description |
Description_DE |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Topic |
Role |
Parent LO |
Version Step
|
➔ |
7.1 |
Kapitel 7 |
The student can do medical literature searches, use search syntax correctly and evaluate the quality of knowledge sources. |
Studierende können medizinische Literaturrecherchen, die Suchsyntax und die Qualität der Wissensquellen |
|
apply, perform |
evaluate |
|
|
Medical expert |
|
|
➔ |
7.2 |
Kapitel 7 |
The student can explain the meaning of controlled vocabulary in medicine and use it in literature search. |
Studierende können die Bedeutung von kontrollierten Vokabularen in der Medizin erklären und diese bei der Literaturrecherche einsetzen |
explain |
apply |
|
|
|
Medical expert |
|
|
➔ |
7.3 |
Kapitel 7 |
The student knows and can explain the importance of recall and precision when searching in databases. |
Studierende kennen die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken |
know & explain |
|
|
|
|
Medical expert |
|
|
➔ |
7.4 |
Kapitel 7 |
The student knows drug information systems and can apply them. |
Studierende kennen Arzneimittelinformationssysteme |
know |
apply |
|
|
|
Medical Communicator |
|
|
➔ |
7.5 |
Kapitel 7 |
The student knows quality and development stages of guidelines and can explain them. |
Studierende kennen die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien |
|
|
|
|
|
|
|
|
|