|
|
Zeile 8: |
Zeile 8: |
| |Domäne=D3 | | |Domäne=D3 |
| |Vorgänger=LZ-PIN 21018 | | |Vorgänger=LZ-PIN 21018 |
| | |Versionsschritt=VS-PIN 1042 |
| }} | | }} |
Version vom 7. Oktober 2021, 13:16 Uhr
For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-0
|
Domain
|
D3 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.4
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Evaluierung und Bewertung von Informationssystemen, einschließlich Studiendesign, Auswahl und Triangulierung von (quantitativen und qualitativen) Methoden, Evaluation von Ergebnis und Auswirkung, ökonomische Evaluierung, unbeabsichtigte Folgen, systematische Übersichten und Metaanalysen, evidenzbasierte Gesundheitsinformatik
|
LO-Text (En)
|
Evaluation and assessment of information systems, including study design, selection and triangulation of (quantitative and qualitative) methods, outcome and impact evaluation, economic evaluation, unintended consequences, systematic reviews and meta-analysis, evidence-based health informatics
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
planen & durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN 1042
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 30042
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.4.1 |
Die Studierenden können Qualität der Wissensquellen beurteilen |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN 1043
|
|
|
Assess the quality of sources of knowledge |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
3.4.2 |
Die Studierenden können die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 1044
|
|
|
The importance of recall and precision in the context of database research |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
3.4.3 |
Die Studierenden können die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 1045
|
|
|
The quality and development stages of guidelines |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 30042
|
Version Steps that follow LZ-PIN 30042
|
Create a Version Step from LZ-PIN 30042 to a new Learning Objective
|