|
|
Zeile 5: |
Zeile 5: |
| |Beschreibung-DE=Weitere Themen | | |Beschreibung-DE=Weitere Themen |
| |Beschreibung-EN=Other topics | | |Beschreibung-EN=Other topics |
| | |Katalog=NKLM-MI-2015 |
| }} | | }} |
Aktuelle Version vom 11. November 2022, 13:17 Uhr
For a guide to this page see Help:Domain Page.
Shortcut
|
Kapitel 8
|
Name(DE)
|
Kapitel 8 des NKLM-MI-2015
|
Name(EN)
|
Chapter 8 of the NKLM-MI-2015
|
Description(DE)
|
Weitere Themen
|
Description(EN)
|
Other topics
|
Catalogue
|
NKLM-MI-2015
|
Didactic Note
|
|
|
|
Learning Objectives of this Domain
Click on [Ausklappen], to see the learning objectives of this domain.
Ausklappen
➔ |
8.1 |
Kapitel 8 |
Students know basic concepts and methods of quality and risk management and can explain them |
know & clarify |
|
|
|
|
Medical Officer & Manager |
|
VS-PIN 1031
|
➔ |
8.2 |
Kapitel 8 |
Students know regulations for the internet presentation of practices/clinics and the prerequisites for medical consultations on the Internet |
know |
|
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1027
|
➔ |
8.3 |
Kapitel 8 |
Students know examples of medical teaching and learning systems |
know |
use |
|
|
|
Medical scholar |
|
VS-PIN 1020
|
➔ |
8.4 |
Kapitel 8 |
Students name regulatory requirements and data standards for medical research |
name |
|
|
|
|
Medical scholar |
|
VS-PIN 1083
|
➔ |
8.5 |
Kapitel 8 |
Students know gene and protein databases and the corresponding search methods and can explain them |
know & explain |
|
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1032
|
|
Lernziele dieser Domäne
Klicke auf [Ausklappen], um die Lernziele der Domäne zu sehen.
Ausklappen
➔ |
8.1 |
Kapitel 8 |
Studierende kennen Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements und können diese erläutern. |
kennen & erläutern |
|
|
|
|
Medizinische/r Verantwortungsträger/-in & Manager/-in |
|
VS-PIN 1031
|
➔ |
8.2 |
Kapitel 8 |
Studierende kennen die Regeln für die Darstellung von Praxen und Kliniken im Internet sowie die Rahmenbedingungen für ärztliche Konsultationen über das Internet. |
kennen |
|
|
|
|
Medizinische/r Expertin/Experte |
|
VS-PIN 1027
|
➔ |
8.3 |
Kapitel 8 |
Studierende kennen Beispiele für Medizinische Lehr- und Lernsysteme und verfügen über Erfahrung mit deren Nutzung. |
kennen |
nutzen |
|
|
|
Medizinische/r Gelehrte/Gelehrter |
|
VS-PIN 1020
|
➔ |
8.4 |
Kapitel 8 |
Studierende können regulatorische Anforderungen und Datenstandards für die medizinische Forschung benennen. |
benennen |
|
|
|
|
Medizinische/r Gelehrte/Gelehrter |
|
VS-PIN 1083
|
➔ |
8.5 |
Kapitel 8 |
Studierende kennen Gen- und Proteindatenbanken sowie die entsprechenden Such methoden und können diese erklären. |
kennen & erklären |
|
|
|
|
Medizinische/r Expertin/Experte |
|
VS-PIN 1032
|
|