For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-0
|
Domain
|
D1 | Basics of medicine and principles of medical decision-making in diagnostics and therapy
|
LO-ID
|
1.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können einen effizienten und verantwortungsvollen Einsatz von Informationsverarbeitungswerkzeugen zur Unterstützung der Praxis und der Entscheidungsfindung
|
LO-Text (En)
|
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
planen & durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
BMHI Manager/-in und Leitungsperson | BMHI Manager & Leader
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 30000
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
1.1.1 |
Die Studierenden können den Bedarf Medizinischer Dokumentation an Beispielen |
erläutern |
|
begründen |
|
BMHI Expertin/Experte |
VS-PIN 1001
|
|
|
The need for medical documentation using examples |
clarify |
|
justify |
|
BMHI expert |
|
➔ |
1.1.2 |
Die Studierenden können die verschiedenen Arten medizinischer Dokumentation, ihre Struktur und Einsatzbereiche, insbesondere die Basisdokumentation von Krankenhäusern und Arztpraxen |
nennen & erläutern |
|
|
|
BMHI Expertin/Experte |
VS-PIN 1002
|
|
|
The different types of medical documentation, their structure and application areas, in particular the basic documentation of hospitals and medical practices |
name & clarify |
|
|
|
BMHI expert |
|
➔ |
1.1.3 |
Die Studierenden können Vor- und Nachteile der elektronischen Dokumentation, deren Unterschiede zur Papierdokumentation und die Probleme von Medienbrüchen |
nennen |
|
|
|
BMHI Expertin/Experte |
VS-PIN 1003
|
|
|
The advantages and disadvantages of electronic documentation, its differences to paper documentation and the problems of media gaps |
name |
|
|
|
BMHI expert |
|
➔ |
1.1.4 |
Die Studierenden können Merkmale für ein medizinisches Dokumentationsverfahren |
strukturiert darstellen |
|
|
|
|
VS-PIN 1004
|
|
|
The features for a medical documentation procedure |
display in a structured way |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.5 |
Die Studierenden können ein klinisches Arbeitsplatzsystem (KAS) (i.e. Untersuchungen anfordern, Befunde dokumentieren sowie eine Medikamentenverordnung und einen Arztbrief erstellen) |
aus eigener Erfahrung beschreiben |
|
|
|
|
VS-PIN 1005
|
|
|
A clinical workplace system (KAS) (i.e. requesting examinations, documenting medical findings as well as writing medical prescriptions and reports). |
describe from personal experience |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.6 |
Die Studierenden können Aufgaben und Funktion der unterschiedlichen Arten elektronischer Patientenakten (ärztlich initiiert, einrichtungsbezogen oder einrichtungsübergreifend) sowie der elektronischen Gesundheitsakte (vom Patienten initiiert). |
benennen |
|
|
|
|
VS-PIN 1006
|
|
|
Tasks and functions of the different types of electronic patient records (initiated by a physician, institution-related or cross-institutional) and the electronic health record (initiated by the patient). |
name |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.7 |
Die Studierenden können die Möglichkeiten der Patienten, mittels Informationsdiensten eine aktive Rolle in Ihrer Gesundheitsfürsorge einzunehmen |
benennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 1007
|
|
|
The possibilities for patients to actively take part in their health care monitoring through information services |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.8 |
Die Studierenden können die Regeln für die Darstellung von Praxen und Kliniken im Internet sowie die Rahmenbedingungen für ärztliche Konsultationen über das Internet |
|
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 1008
|
|
|
The rules for the presentation of practices and clinics on the Internet as well as the general conditions for medical consultations on the Internet |
|
apply |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 30000
|
Version Steps that follow LZ-PIN 30000
| Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN 2000 | Major change | ergänzt durch "... von Angehörigen der Gesundheitsberufe" | US/CS/PV/SK/SMITH-JET | 31 Oktober 2018 |
|
Create a Version Step from LZ-PIN 30000 to a new Learning Objective
|