For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-5
|
Domain
|
D6 | Representing and modeling medical information and knowledge (incl. Ontologies)
|
LO-ID
|
6.2
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können die theoretischen Grundlagen für die Repräsentation und Modellierung medizinischen Wissens
|
LO-Text (En)
|
The theoretical basis for representing and modelling medical knowledge
|
Verb in Niveau 1
|
Erklären
|
Verb in Niveau 2
|
Anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN-80
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 35207
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
6.2.1 |
Die Studierenden können Methoden der theoretischen Informatik, z.B. Komplexitätstheorie, Verschlüsselung/Sicherheit |
nennen, erläutern |
anwenden |
|
|
|
VS-PIN-81
|
|
|
Methods of theoretical informatics/computer science, e.g. complexity theory, encryption/security. |
name, clarify |
apply |
|
|
|
|
➔ |
6.2.2 |
Die Studierenden können für BMHI (Biomedical and Health Informatics) wesentliche Theoreme und Verfahren auf der Basis grundlegender Kenntnisse (z.B. Analyse, Logik, numerische Mathematik, Wahrscheinlichkeitstheorie und Statistik, Kryptographie) |
|
anwenden |
|
|
|
VS-PIN-82
|
|
|
Theorems and approaches based on fundamental knowledge (e.g., analysis, logic, numerical mathematics, probability theory and statistics, cryptography) essential for BMHI (Biomedical and Health Informatics) |
|
apply |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 35207
| previous LO | Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN-80 | LZ-PIN 34134 | Major change ID-change | neue LZ-ID und Inhalt geändert: "theoretische Grundlagen für die Repräsentation und Modellierung medizinischen Wissens | SMITH-JET | 9 November 2021 |
|
Version Steps that follow LZ-PIN 35207
|
Create a Version Step from LZ-PIN 35207 to a new Learning Objective
|