For a guide to this page see Help:Domain Page.
Shortcut
|
Kapitel 9
|
Name(DE)
|
Kapitel 9 des NKLM-MI-2020
|
Name(EN)
|
|
Description(DE)
|
Weitere Themen
|
Description(EN)
|
|
Catalogue
|
|
Didactic Note
|
|
|
|
Learning Objectives of this Domain
Click on [Ausklappen], to see the learning objectives of this domain.
Go to LO |
LO-ID |
Domain |
Description |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Topic |
Role |
Parent LO |
Version Step
|
➔ |
9.1 |
Kapitel 9 |
The student knows basic terms and methods of quality and risk management and can explain them. |
know & clarify |
|
|
|
|
Medical Officer & Manager |
|
|
➔ |
9.2 |
Kapitel 9 |
The student knows the rules of practices and clinics presentation on the Internet as well as general conditions of medical consultations online. |
know |
|
|
|
|
Health advisor & advocate |
|
|
➔ |
9.3 |
Kapitel 9 |
The student can give examples of medical teaching and learning systems and is experienced in their use. |
know |
|
|
|
|
Health advisor & advocate |
|
|
➔ |
9.4 |
Kapitel 9 |
The student knows gene and protein databases and can explain their corresponding search methods. |
know & explain |
|
|
|
|
Health advisor & advocate |
|
|
|
Lernziele dieser Domäne
Klicke auf [Ausklappen], um die Lernziele der Domäne zu sehen.
zum LZ |
LZ-ID |
Domäne |
Lernzieltext |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Thema |
Rolle |
übergeordnetes LZ |
Versionsschritt
|
➔ |
9.1 |
Kapitel 9 |
Studierende kennen Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements |
kennen & erläutern |
|
|
|
|
Medizinische/r Verantwortungsträger/-in & Manager/-in |
|
|
➔ |
9.2 |
Kapitel 9 |
Studierende kennen die Regeln für die Darstellung von Praxen und Kliniken im Internet sowie die Rahmenbedingungen für ärztliche Konsultationen über das Internet |
kennen |
|
|
|
|
Gesundheitsberater/-in & ‐fürsprecher/-in |
|
|
➔ |
9.3 |
Kapitel 9 |
Studierende kennen Beispiele für Medizinische Lehr- und Lernsysteme und verfügen über Erfahrung mit deren Nutzung. |
kennen |
|
|
|
|
Gesundheitsberater/-in & ‐fürsprecher/-in |
|
|
➔ |
9.4 |
Kapitel 9 |
Studierende kennen Gen- und Proteindatenbanken sowie die entsprechenden Suchmethoden |
kennen & erklären |
|
|
|
|
Gesundheitsberater/-in & ‐fürsprecher/-in |
|
|
|