For a guide to this page see Help:Domain Page.
Shortcut
|
Kapitel 6
|
Name(DE)
|
Kapitel 6 des NKLM-MI-2015
|
Name(EN)
|
Chapter 6 of the NKLM-MI-2015
|
Description(DE)
|
Zugriff auf Medizinisches Wissen
|
Description(EN)
|
Access to medical knowledge
|
Catalogue
|
NKLM-MI-2015
|
Didactic Note
|
|
|
|
Learning Objectives of this Domain
Go to LO |
LO-ID |
Domain |
Description |
Description_DE |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Topic |
Role |
Parent LO |
Version Step
|
➔ |
6.1 |
Kapitel 6 |
Students are able to conduct Literature research using MEDLINE (PubMed) , use the query syntax correctly and assess the quality of knowledge sources |
Studierende können Literaturrecherchen in MEDLINE (PubMed) durchführen, die Suchsyntax korrekt anwenden und die Qualität der Wissensquellen beurteilen. |
|
perform |
evaluate |
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1047
|
➔ |
6.2 |
Kapitel 6 |
Students explain the importance of controlled vocabularies for medicine in general and use the MeSH for literature research |
Studierende können die Bedeutung von kontrollierten Vokabularen in der Medizin erklären und den MeSH bei der Literaturrecherche einsetzen. |
explain |
apply |
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1036
|
➔ |
6.3 |
Kapitel 6 |
Students know the importance of recall and precision in the context of database research and can explain them |
Studierende kennen die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken und können diese erklären |
know & explain |
|
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1044
|
➔ |
6.4 |
Kapitel 6 |
Students know drug information systems and can use them |
Studierende kennen Arzneimittelinformationssysteme und können diese anwenden. |
know |
apply |
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1050
|
➔ |
6.5 |
Kapitel 6 |
Students know classification of guideline development process and levels of evidence and can explain them |
Studierende kennen die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien und können diese erklären |
|
|
|
|
|
Medical expert |
|
VS-PIN 1051
|
|