For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-4
|
Domain
|
D8 | Accessing, managing and mining biomedical big data
|
LO-ID
|
S
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Grundlagen der Datengewinnung und Datenanalyse von primären und sekundären Datenquellen, Prinzipien des Data Mining, Data Warehouses (Data Sharing), Knowledge Management
|
LO-Text (En)
|
|
Verb in Niveau 1
|
nennen & erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 34151
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
8.1 |
Die Studierenden können Grundlagen der Datengewinnung und Datenanalyse von primären und sekundären Datenquellen, Prinzipien des Data Mining, Data Warehouses, Knowledge Management , (FAIR-Prinzipien) - idealerweise an realen Bedingungen |
nennen & erläutern |
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 5152
|
|
|
Basics of data mining and data analysis of primary and secondary data sources, principles of data mining, data warehouses, knowledge management , (FAIR principles) - ideally on real conditions. |
name & clarify |
apply |
|
|
|
|
➔ |
8.6 |
Die Studierenden können ethische, politische, regulatorische und soziale Gesichtspunkte für den Umgang mit Big Data und die Bedeutsamkeit von Einstellungen, Werte und Haltungen |
|
|
|
|
|
VS-PIN 5156
|
|
|
Policies, ethical, regulatory and social aspects of Big Data and the importance of attitudes, values and behaviour. |
|
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 34151
|
Version Steps that follow LZ-PIN 34151
| Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN-100 | Major change Minor join | Lernziele zusammengeführt LZ-PIN 34151 und 34152, da Duplikate und "FAIR-Prinzipien" gestrichen sowie "unter realen Bedingungen" übernommen | SMITH-JET | 16 November 2021 |
|
Create a Version Step from LZ-PIN 34151 to a new Learning Objective
|