For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-0
|
Domain
|
D3 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.2
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können (Informationskompetenz) Bibliotheksklassifikation und systematische gesundheitsbezogene Terminologien und deren Kodierung, Methoden der Literaturrecherche, Forschungsmethoden und Forschungsparadigmen
|
LO-Text (En)
|
|
Verb in Niveau 1
|
erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
zweckmäßig nutzen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 30034
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.2.1 |
Die Studierenden können Literaturrecherchen in MEDLINE (PubMed) (i.e. die Suchsyntax und die Qualität der Wissensquellen) |
|
durchführen |
beurteilen |
|
|
VS-PIN 1035
|
|
|
Literature research in MEDLINE (PubMed) (i.e. the search syntax and the quality of the knowledge sources) |
|
perform |
evaluate |
|
|
|
➔ |
3.2.2 |
Die Studierenden können die Bedeutung von kontrollierten Vokabularen für die Medizin allgemein |
erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 1036
|
|
|
The importance of controlled vocabularies for medicine in general |
clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
3.2.3 |
Die Studierenden können den Einsatz der MeSH für die Literaturrecherche |
erklären |
vornehmen |
|
|
|
VS-PIN 1037
|
|
|
The application of MeSH for literature research |
explain |
carry out |
|
|
|
|
➔ |
3.2.4 |
Die Studierenden können die Bedeutung von Recall und Präzision bei der Recherche in Datenbanken |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 1038
|
|
|
The importance of recall and precision in the context of database research |
name & explain |
|
|
|
|
|
➔ |
3.2.5 |
Die Studierenden können die Qualitäts- und Entwicklungsstufen von Leitlinien |
nennen & erklären |
|
|
|
|
VS-PIN 1039
|
|
|
The quality and development stages of guidelines |
name & explain |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 30034
|
Version Steps that follow LZ-PIN 30034
|
Create a Version Step from LZ-PIN 30034 to a new Learning Objective
|