Kapitel 3

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Learning Objectives of this Domain

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Go to LO LO-ID Domain Description Niveau 1 Niveau 2 Niveau 3 Niveau 4 Topic Role Parent LO Version Step
3.1 Kapitel 3 The student knows tasks and function of a HIS and can explain them. know & explain Medical Communicator
3.2 Kapitel 3 The student can name and explain the most important components of a HIS (RIS/PACS, LIS, PDMS/Anaesthesia Information System, Surgery administration, EMR system). name & clarify Medical Communicator
3.3 Kapitel 3 The student can formulate requirements for departmental systems and provide feedback to existing systems. − Requirement specifications, performance and functional specifications − Procurement processes, tendering procedures, role of the physician. formulate Medical Officer & Manager
3.4 Kapitel 3 The student can request examinations in the EHR system, document findings and create a medication prescription and a discharge letter. create Medical Communicator
3.5 Kapitel 3 The student knows CPOE (computerized physician order entry) procedure, its advantages and disadvantages as well as the necessary framework conditions and can explain it. know & explain Medical expert
3.6 Kapitel 3 The student knows tasks and function of the different types of electronic patient records (initiated by health professional, equipmentrelated or interinstitutional) and PHR (initiated by patients). know Medical expert
3.7 Kapitel 3 The student knows possible errors/risks regarding IT systems in the public health sector and actions to minimize these risks. know Medical expert
3.8 Kapitel 3 The student knows requirements for Information processing in studies and registers and the term EDC (Electronic Data Capture) and can explain it. know & explain Medical Communicator
3.9 Kapitel 3 The student knows tasks and functions of information systems for outpatient care and medical responsibilities in the operation of these systems and can explain it. know & clarify Medical expert

Lernziele dieser Domäne

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zum LZ LZ-ID Domäne Lernzieltext Niveau 1 Niveau 2 Niveau 3 Niveau 4 Thema Rolle übergeordnetes LZ Versionsschritt
3.1 Kapitel 3 Studierende kennen Aufgaben und Funktion eines KIS kennen & erklären Medizinische/r Kommunikator/-in
3.2 Kapitel 3 Studierende können die wichtigsten Komponenten eines KIS (RIS/PACS, LIS, PDMS, OP?System, PDV,KAS). benennen & erläutern Medizinische/r Kommunikator/-in
3.3 Kapitel 3 Studierende können Anforderungen an die Funktionen von Abteilungssystemen formulieren und Feedback zu existierenden Systemen geben.- Anforderungsspezifikationen/ Leistungsverzeichnisse, Lasten- und Pflichtenhefte- Beschaffungsprozesse, Ausschreibungsverfahren, Rolle des Arztes formulieren Medizinische/r Verantwortungsträger/-in & Manager/-in
3.4 Kapitel 3 Studierende können im klinischen Arbeitsplatzsystem(KAS) Untersuchungen anfordern, Befunde dokumentieren sowie eine Medikamentenverordnung und einen Arztbrief erstellen. erstellen Medizinische/r Kommunikator/-in
3.5 Kapitel 3 Studierende kennen das CPOE-Verfahren (elektronische Auftragskommunikation), dessen Vor- und Nachteile sowieerforderliche Rahmenbedingungen kennen & erklären Medizinische/r Expertin/Experte
3.6 Kapitel 3 Studierende kennen Aufgaben und Funktion der unterschiedlichen Arten elektronischer Patientenakten (ärztlich initiiert, einrichtungsbezogen oder einrichtungsübergreifend) sowie der elektronischen Gesundheitsakte (vom Patienten initiiert). kennen Medizinische/r Expertin/Experte
3.7 Kapitel 3 Studierende kennen Fehlermöglichkeiten/Risiken bei der Anwendung von IT-Systemen im Gesundheitswesen und Maßnahmen, um diese Risiken zu minimieren. kennen Medizinische/r Expertin/Experte
3.8 Kapitel 3 Studierende kennen Anforderungen an die Informationsverarbeitung in Studien und Registern sowie den Begriff EDC (Electronic Data Capture) kennen & erklären Medizinische/r Kommunikator/-in
3.9 Kapitel 3 Studierende kennen Aufgaben und Funktionen von Informationssystemen für die ambulante Patientenversorgung sowie die ärztlichen Verantwortlichkeiten beim Betrieb dieser Systeme kennen & erläutern Medizinische/r Expertin/Experte