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Shortcut
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Kapitel 3
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Name(DE)
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Kapitel 3 des NKLM-MI-2020
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Name(EN)
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Chapter 3 of the NKLM-MI-2020
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Description(DE)
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Informationssysteme im Gesundheitswesen
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Description(EN)
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Information systems in the health sector
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Catalogue
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Didactic Note
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Learning Objectives of this Domain
Go to LO |
LO-ID |
Domain |
Description |
Description_DE |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Topic |
Role |
Parent LO |
Version Step
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➔ |
3.1 |
Kapitel 3 |
The student knows tasks and function of a HIS and can explain them. |
Studierende kennen Aufgaben und Funktion eines KIS |
know & explain |
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Medical Communicator |
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➔ |
3.2 |
Kapitel 3 |
The student can name and explain the most important components of a HIS (RIS/PACS, LIS, PDMS/Anaesthesia Information System, Surgery administration, EMR system). |
Studierende können die wichtigsten Komponenten eines KIS (RIS/PACS, LIS, PDMS, OP?System, PDV,KAS). |
name & clarify |
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Medical Communicator |
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➔ |
3.3 |
Kapitel 3 |
The student can formulate requirements for departmental systems and provide feedback to existing systems. − Requirement specifications, performance and functional specifications − Procurement processes, tendering procedures, role of the physician. |
Studierende können Anforderungen an die Funktionen von Abteilungssystemen formulieren und Feedback zu existierenden Systemen geben.- Anforderungsspezifikationen/ Leistungsverzeichnisse, Lasten- und Pflichtenhefte- Beschaffungsprozesse, Ausschreibungsverfahren, Rolle des Arztes |
formulate |
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Medical Officer & Manager |
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➔ |
3.4 |
Kapitel 3 |
The student can request examinations in the EHR system, document findings and create a medication prescription and a discharge letter. |
Studierende können im klinischen Arbeitsplatzsystem(KAS) Untersuchungen anfordern, Befunde dokumentieren sowie eine Medikamentenverordnung und einen Arztbrief erstellen. |
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create |
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➔ |
3.5 |
Kapitel 3 |
The student knows CPOE (computerized physician order entry) procedure, its advantages and disadvantages as well as the necessary framework conditions and can explain it. |
Studierende kennen das CPOE-Verfahren (elektronische Auftragskommunikation), dessen Vor- und Nachteile sowieerforderliche Rahmenbedingungen |
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Medical expert |
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➔ |
3.6 |
Kapitel 3 |
The student knows tasks and function of the different types of electronic patient records (initiated by health professional, equipmentrelated or interinstitutional) and PHR (initiated by patients). |
Studierende kennen Aufgaben und Funktion der unterschiedlichen Arten elektronischer Patientenakten (ärztlich initiiert, einrichtungsbezogen oder einrichtungsübergreifend) sowie der elektronischen Gesundheitsakte (vom Patienten initiiert). |
know |
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Medical expert |
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➔ |
3.7 |
Kapitel 3 |
The student knows possible errors/risks regarding IT systems in the public health sector and actions to minimize these risks. |
Studierende kennen Fehlermöglichkeiten/Risiken bei der Anwendung von IT-Systemen im Gesundheitswesen und Maßnahmen, um diese Risiken zu minimieren. |
know |
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Medical expert |
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➔ |
3.8 |
Kapitel 3 |
The student knows requirements for Information processing in studies and registers and the term EDC (Electronic Data Capture) and can explain it. |
Studierende kennen Anforderungen an die Informationsverarbeitung in Studien und Registern sowie den Begriff EDC (Electronic Data Capture) |
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➔ |
3.9 |
Kapitel 3 |
The student knows tasks and functions of information systems for outpatient care and medical responsibilities in the operation of these systems and can explain it. |
Studierende kennen Aufgaben und Funktionen von Informationssystemen für die ambulante Patientenversorgung sowie die ärztlichen Verantwortlichkeiten beim Betrieb dieser Systeme |
know & clarify |
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Medical expert |
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