For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-0
|
Domain
|
D-PIN 87 | Basics of medicine and principles of medical decision-making in diagnostics and therapy
|
LO-ID
|
1.3
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können die Grundsätze angemessener Dokumentation und des Gesundheitsdatenmanagements (inkl. der Fähigkeit, Gesundheits- und medizinische Kodierungssysteme zu verwenden und aufzubauen)
|
LO-Text (En)
|
The principles of appropriate documentation and health data management (incl. the ability to use and set up health and medical coding systems)
|
Verb in Niveau 1
|
nennen
|
Verb in Niveau 2
|
anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN 1011
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 30011
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
1.3.1 |
Die Studierenden können Diagnosen mittels ICD-10-GM für den stationären und ambulanten Bereich |
|
kodieren |
|
|
|
VS-PIN 1012
|
|
|
Diagnoses using ICD-10-GM for the inpatient and outpatient sector |
|
encode |
|
|
|
|
➔ |
1.3.2 |
Die Studierenden können die Kodierung von Maßnahmen, Eingriffen und Prozeduren mittels OPS |
erklären |
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 1013
|
|
|
The coding of measures, interventions and procedures by means of OPC |
explain |
apply |
|
|
|
|
➔ |
1.3.3 |
Die Studierenden können das DRG-System, die zur Ermittlung einer DRG erforderlichen Informationen und Werkzeuge, sowie die mit dem DRG-System verbundenen Kennzahlen |
|
anwenden |
|
|
|
VS-PIN 1014
|
|
|
The DRG system, the data and tools required to determine a DRG, and the key figures associated with the DRG system |
|
apply |
|
|
|
|
➔ |
1.3.4 |
Die Studierenden können weitere medizinische Klassifikationen und Terminologien und deren Aufbau und Einsatzgebiet |
nennen & erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN 1015
|
|
|
Further medical classifications and terminologies, their structure and field of application |
name & clarify |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 30011
|
Version Steps that follow LZ-PIN 30011
|
Create a Version Step from LZ-PIN 30011 to a new Learning Objective
|