Go to LO |
LO-ID |
Domain |
Description |
Description_DE |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Topic |
Role |
Parent LO |
Version Step
|
➔ |
1.10 |
D0 |
Policy and regulatory frameworks for information handling in health care |
Die Studierenden können politische und regulatorische Rahmenbedingungen für den Umgang mit Informationen im Gesundheitswesen |
name & clarify |
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3004
|
➔ |
1.10.1 |
D0 |
The legal basis for medical documentation, including DSGVO (the European Union's General Data Protection Regulation) and the Cyber Security Act. |
Die Studierenden können die gesetzlichen Grundlagen der Medizinischen Dokumentation, auch DSGVO (Datenschutz-Grundverordnung der Europäischen Union) und IT-Sicherheitsgesetz |
name & explain |
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32004 |
VS-PIN 3005
|
➔ |
1.10.2 |
D0 |
Regulations for the internet presentation of practices/clinics and the prerequisites for medical consultations on the Internet |
Die Studierenden können die Regeln für die Darstellung von Praxen und Kliniken im Internet sowie die Rahmenbedingungen für ärztliche Konsultationen über das Internet |
name |
apply |
|
|
|
|
LZ-PIN 32004 |
VS-PIN 3006
|
➔ |
1.11 |
D0 |
The key aspects of health administration, health economics, health quality management and resource management, patient safety initiatives, public health services and outcome measurement. |
Die Studierenden können die wichtigsten Aspekte von Gesundheitsverwaltung, Gesundheitsökonomie, Gesundheitsqualitätsmanagement und Ressourcenmanagement, Patientensicherheitsinitiativen, öffentliche Gesundheitsdienste und Erfolgsmessung |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3007
|
➔ |
1.14 |
D0 |
Basic concepts and methods of quality and risk management |
Die Studierenden können Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements |
|
use as an example |
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3008
|
➔ |
1.5 |
D0 |
Informatics methods and tools to support education (incl. flexible and distance learning) and e-learning technologies (incl. Internet and World Wide Web). |
Die Studierenden können Informatikmethoden und -instrumente zur Unterstützung von Studium und Ausbildung (inkl. flexiblem und Fernunterricht) und E-Learning Technologien (inkl. Internet und World Wide Web) |
clarify |
use |
|
|
|
|
LZ-PIN 32000 |
VS-PIN 3001
|
➔ |
1.5.1 |
D0 |
Examples of medical teaching and learning systems |
Die Studierenden können Beispiele für Medizinische Lehr- und Lernsysteme |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32001 |
VS-PIN 3002, VS-PIN-173
|
➔ |
3.6 |
D0 |
Theorems and methods of algebra, analysis, logic, numerical mathematics, probability theory and statistics, cryptography essential for BMHI (Biomedical and Health Informatics) |
Die Studierenden können für BMHI (Biomedical and Health Informatics) wesentliche Theoreme und Verfahren der Algebra, Analyse, Logik, numerische Mathematik, Wahrscheinlichkeitstheorie und Statistik, Kryptographie |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3009
|
➔ |
5.10 |
D0 |
Methods of theoretical informatics/computer science, e.g. complexity theory, encryption/security |
Die Studierenden können Methoden der theoretischen Informatik, z.B. Komplexitätstheorie, Verschlüsselung/Sicherheit |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32017 |
VS-PIN 3019
|
➔ |
5.14 |
D0 |
Theorems and methods of algebra, analysis, logic, numerical mathematics, probability theory and statistics, cryptography essential for BMHI (Biomedical and Health Informatics) |
Die Studierenden können für BMHI (Biomedical and Health Informatics) wesentliche Theoreme und Verfahren der Algebra, Analyse, Logik, numerische Mathematik, Wahrscheinlichkeitstheorie und Statistik, Kryptographie |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32017 |
VS-PIN 3018
|
➔ |
6.11 |
D0 |
Theorems and methods of algebra, analysis, logic, numerical mathematics, probability theory and statistics, cryptography essential for BMHI (Biomedical and Health Informatics) |
Die Studierenden können für BMHI (Biomedical and Health Informatics) wesentliche Theoreme und Verfahren der Algebra, Analyse, Logik, numerische Mathematik, Wahrscheinlichkeitstheorie und Statistik, Kryptographie |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3013
|
➔ |
6.7 |
D0 |
Informatics methods and tools to support education (incl. flexible and distance learning), E-learning technologies, incl. Internet and World Wide Web |
Die Studierenden können Informatikmethoden und -instrumente zur Unterstützung von Studium und Ausbildung (inkl. flexiblem und Fernunterricht) und E-Learning Technologien (inkl. Internet und World Wide Web) |
|
use |
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3011
|
➔ |
6.8 |
D0 |
Methods of practical informatics/computer science, especially on programming languages, software engineering, data structures, database management systems, information and system modelling tools, information systems theory and practice, knowledge engineering, (concept) representation and acquisition, software architectures |
Die Studierenden können Grundlagen: Methoden der praktischen Informatik, insbesondere zu Programmiersprachen, Software-Engineering, Datenstrukturen, Datenbankmanagementsysteme, Informations- und Systemmodellierungstools, Informationssystem-Theorie und -Praxis, Knowledge Engineering, (Konzept-) Darstellung und Beschaffung, Software-Architekturen |
|
|
|
|
|
|
LZ-PIN 32003 |
VS-PIN 3012
|
➔ |
A |
D0 |
Ethical, legal and socio-technical aspects |
Die Studierenden können ethische, rechtliche und soziotechnische Aspekte |
|
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 5000
|
➔ |
A |
D0 |
Policies, ethical, legal, economic and socio-technical aspects |
Die Studierenden können ethische, rechtliche, politische, ökonomische & soziotechnische Aspekte |
|
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 4000
|
➔ |
A |
D0 |
Ethical, legal & socio-technical aspects |
Die Studierenden können ethisch, rechtl. & soziotechnische Aspekte |
|
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 3003
|
➔ |
C |
D0 |
The mathematical and statistical basics |
Die Studierenden können die mathematischen und statistischen Grundlagen |
explain |
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 5011
|
➔ |
C |
D0 |
The mathematical and statistical basics |
Die Studierenden können die mathematischen und statistischen Grundlagen |
explain |
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 3017
|
➔ |
C |
D0 |
The mathematical, statistical and informatics basics |
Die Studierenden können die mathematischen, statistischen und informatischen Grundlagen |
explain |
|
|
|
|
|
|
VS-PIN 4011
|
➔ |
F |
D0 |
Teaching and learning systems |
Die Studierenden können Lehr- und Lernsysteme |
|
|
design |
|
|
|
|
VS-PIN 3000
|
➔ |
F |
D0 |
Teaching and learning systems |
Die Studierenden können Lehr- und Lernsysteme |
|
|
design |
|
|
|
|
VS-PIN 5016
|
➔ |
F |
D0 |
Teaching and learning systems |
Die Studierenden können Lehr- und Lernsysteme |
|
|
design |
|
|
|
|
VS-PIN 4016
|
➔ |
U |
D0 |
Models and methods of interdisciplinary competences |
Die Studierenden können Modelle und Methoden fachübergreifender Kompetenzen |
|
|
reflect |
orientate one's own actions towards |
|
|
|
VS-PIN 4007
|
➔ |
U |
D0 |
Models and methods of interdisciplinary competences |
Die Studierenden können Modelle und Methoden fachübergreifender Kompetenzen |
|
|
|
orientate one's own actions towards |
|
|
|
VS-PIN 5007
|