For a guide to this page see Help:Domain Page.
Shortcut
|
Kapitel 1
|
Name(DE)
|
Kapitel 1 des NKLM-MI-2020
|
Name(EN)
|
Chapter 1 of the NKLM-MI-2020
|
Description(DE)
|
Medizinisches Informationsmanagement und Kommunikation
|
Description(EN)
|
Medical Information Management and Communication
|
Catalogue
|
NKLM-MI-2020
|
Didactic Note
|
|
|
|
Learning Objectives of this Domain
Click on [Ausklappen], to see the learning objectives of this domain.
Ausklappen
➔ |
1.1 |
Kapitel 1 |
The student can explain medical information management using clinical examples. |
clarify |
|
|
|
|
Medical Communicator |
|
|
➔ |
1.2 |
Kapitel 1 |
The student knows the different types of medical documentation, their structure and areas of application, especially the basic documentation of hospitals and medical practices. |
know |
|
|
|
|
Medical expert |
|
|
➔ |
1.3 |
Kapitel 1 |
The student can name the advantages and dis‐ advantages of different types of elec‐ tronic documentation, their differences to paper documentation and the prob‐ lems of media disruption |
name |
|
|
|
|
Medical Communicator |
|
|
➔ |
1.4 |
Kapitel 1 |
The student can represent data items for a medical documentation procedure in a structured way. |
display in a structured way |
|
|
|
|
Medical Officer & Manager |
|
|
➔ |
1.5 |
Kapitel 1 |
The student knows measures to ensure high data quality and can plan and carry out database evaluations. |
know |
plan & perform |
|
|
|
Medical Officer & Manager |
|
|
|
Lernziele dieser Domäne
Klicke auf [Ausklappen], um die Lernziele der Domäne zu sehen.
Ausklappen
➔ |
1.1 |
Kapitel 1 |
Studierende können anhand von klinischen Beispielen das Medizinische Informationsmanagement |
erläutern |
|
|
|
|
Medizinische/r Kommunikator/-in |
|
|
➔ |
1.2 |
Kapitel 1 |
Studierende kennen die verschiedenen Arten medizinischer Dokumentation, ihre Struktur und Einsatzbereiche, insbesondere die Basisdokumentation von Krankenhäusern und Arztpraxen. |
kennen |
|
|
|
|
Medizinische/r Expertin/Experte |
|
|
➔ |
1.3 |
Kapitel 1 |
Studierende können Vor- und Nachteile unterschiedlicher Arten elektronischer Dokumentation, deren Unterschiede zur Papier? Dokumentation und die Probleme von Medienbrüchen |
benennen |
|
|
|
|
Medizinische/r Kommunikator/-in |
|
|
➔ |
1.4 |
Kapitel 1 |
Studierende können Merkmale für ein medizinisches Dokumentationsverfahren |
strukturiert darstellen |
|
|
|
|
Medizinische/r Verantwortungsträger/-in & Manager/-in |
|
|
➔ |
1.5 |
Kapitel 1 |
Studierende kennen Maßnahmen zur Sicherstellung einer hohen Datenqualität und können Datenbankauswertungen |
kennen |
planen & durchführen |
|
|
|
Medizinische/r Verantwortungsträger/-in & Manager/-in |
|
|
|