For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-5
|
Domain
|
D-PIN 15 | Cross-domain competencies and softskills
|
LO-ID
|
0.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können ethische, rechtliche & soziotechnische Aspekte der Informationsverarbeitung im Gesundheitswesen
|
LO-Text (En)
|
Ethical, legal & socio-technical aspects of information processing in healthcare.
|
Verb in Niveau 1
|
Nennen, Erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
Anwenden
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN 6000, VS-PIN-227, VS-PIN-239, VS-PIN-241, VS-PIN-242
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 35000
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
0.1.1 |
Die Studierenden können politische und regulatorische Rahmenbedingungen für den Umgang mit Informationen im Gesundheitswesen |
nennen, erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN-2, VS-PIN-197, VS-PIN-228, VS-PIN-235
|
|
|
Policies and regulatory conditions for the handling of information in the health sector |
name, clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
0.1.2 |
Die Studierenden können die wichtigsten Aspekte von Gesundheitsverwaltung, Gesundheitsökonomie, Gesundheitsqualitätsmanagement und Ressourcenmanagement, Patientensicherheitsinitiativen, öffentliche Gesundheitsdienste und Erfolgsmessung |
nennen, erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN-5, VS-PIN-240
|
|
|
The key aspects of health administration, health economics, health quality management and resource management, patient safety initiatives, public health services and outcome measurement |
name, clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
0.1.3 |
Die Studierenden können Grundbegriffe und Methoden des Qualitäts- und Risikomanagements auch aus ethischer Perspektive (Technikfolgen, - abschätzung) |
nennen |
anwenden, exemplarisch nutzen |
|
|
|
VS-PIN-7, VS-PIN-236
|
|
|
Basic terms and methods of quality and risk management also from an ethical perspective (technology impact, - assessment) |
name |
apply, use as an example |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 35000
|
Version Steps that follow LZ-PIN 35000
|
Create a Version Step from LZ-PIN 35000 to a new Learning Objective
|