For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-5
|
Domain
|
D-PIN 16 | Basics of medicine and principles of medical decision-making in diagnostics and therapy
|
LO-ID
|
1.1.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können einen effizienten und verantwortungsvollen Einsatz von Informationsverarbeitungswerkzeugen zur praktischen Tätigkeit und zur Unterstützung der Entscheidungsfindung von Angehörigen der Gesundheitsberufe, sowie zur Unterstützung von Patient:innen und deren Angehörigen
|
LO-Text (En)
|
Effective and responsible use of information processing tools for practical activities and for supporting decision-making by health professionals, as well as patients and their families.
|
Verb in Niveau 1
|
Nennen, Erläutern
|
Verb in Niveau 2
|
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 35026
|
Step to this LO
|
VS-PIN-28
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 35027
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
1.1.1.1 |
Die Studierenden können den Bedarf und die Notwendigkeit medizinischer und pflegerischer Dokumentation an Beispielen |
erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN-29
|
|
|
The need and necessity of medical and nursing documentation using examples |
clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.1.2 |
Die Studierenden können die verschiedenen Arten medizinischer Dokumentation, ihre Struktur und Einsatzbereiche, insbesondere die Basisdokumentation von Krankenhäusern und Arztpraxen |
erklären, nennen |
|
|
|
|
VS-PIN-30
|
|
|
The different types of medical documentation, their structure and fields of application, in particular the basic documentation of hospitals and medical practices |
explain, name |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.1.3 |
Die Studierenden können Vor- und Nachteile der elektronischen Dokumentation, deren Unterschiede zur Papierdokumentation und die Probleme von Medienbrüchen |
nennen, verstehen |
|
kritisch reflektieren |
|
|
VS-PIN-31
|
|
|
Advantages and disadvantages of electronic documentation, its differences to paper documentation and the problems of media gaps |
name, understand |
|
reflect critically |
|
|
|
➔ |
1.1.1.4 |
Die Studierenden können Merkmale für ein medizinisches Dokumentationsverfahren (Merkmalskatalog) |
strukturiert darstellen |
|
|
|
|
VS-PIN-32
|
|
|
Data items for a medical documentation procedure (items catalogue) |
display in a structured way |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.1.5 |
Die Studierenden können grundsätzliche Funktionalitäten eines typischen klinischen Arbeitsplatzsystems (KAS) (z.B. Untersuchungen anfordern, Befunde dokumentieren sowie Medikamente verordnen und Arztbriefe erstellen) |
beschreiben |
|
|
|
|
VS-PIN-33
|
|
|
Basic functionalities of a typical clinical workplace system (KAS) (e.g. requesting examinations, documenting findings as well as prescribing medication and writing medical reports) |
describe |
|
|
|
|
|
➔ |
1.1.1.6 |
Die Studierenden können Aufgaben und Funktion der unterschiedlichen Arten elektronischer Patientenakten (ärztlich initiiert, einrichtungsbezogen oder einrichtungsübergreifend) sowie der elektronischen Gesundheitsakte (vom Patienten initiiert) |
erklären, benennen |
|
|
|
|
VS-PIN-34, VS-PIN-220
|
|
|
Tasks and functions of the different types of electronic patient records (initiated by a physician, institution-related or cross-institutional) and the electronic health record (initiated by the patient) |
explain, name |
|
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 35027
| previous LO | Category of Change | Change | Author | Date |
---|
VS-PIN-28 | LZ-PIN 34020 | Major change ID-change Level change | LZ Textinhalt geändert: "praktische Tätigkeit" und "sowie zur Unterstützung von Patient:innen und deren Angehörigen" ergänzt und LZ-Niveau geändert: "nennen und erläutern" - an niedrigeres Level in untergeordneten LZ angepasst und LZ-ID geändert | SMITH-JET | 26 Oktober 2021 |
|
Version Steps that follow LZ-PIN 35027
|
Create a Version Step from LZ-PIN 35027 to a new Learning Objective
|