For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-5
|
Domain
|
D-PIN 18 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können Grundlagen der evidenzbasierten Medizin, evidenzbasierten Pflege und der evidenzbasierten BMH-Informationstechnologie
|
LO-Text (En)
|
Basics of evidence-based medicine, evidence-based care and evidence-based BMH-information technology
|
Verb in Niveau 1
|
Nennen, Erklären
|
Verb in Niveau 2
|
Durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
Kritisch reflektieren
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
|
Step to this LO
|
VS-PIN-64, VS-PIN-138
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 35063
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.1.2 |
Die Studierenden können die Grundlagen wissenschaftlichen Arbeitens |
|
anwenden |
einschätzen |
|
|
VS-PIN-65
|
|
|
The basics of scientific work |
|
apply |
assess |
|
|
|
➔ |
3.1.1 |
Die Studierenden können eine effektive Recherche zur adäquaten wissenschaftlichen Evidenz |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN-67
|
|
|
An effective search for adequate scientific evidence |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
3.1.3 |
Die Studierenden können die Grundlagen der Evidence based Health informatics (einschließlich deduktiver/induktiver sowie summativer/ formativer Evidenz) |
erläutern |
|
|
|
|
VS-PIN-153
|
|
|
The basics of evidence-based health informatics (including deductive/inductive and summative/formative evidence). |
clarify |
|
|
|
|
|
➔ |
3.1.4 |
Die Studierenden können Methoden zur Entscheidungsunterstützung und deren Anwendung auf das Patientenmanagement, den Erwerb, die Darstellung und das Engineering von medizinischem Wissen; Aufbau und Nutzung von klinischen Pfaden und Leitlinien |
nennen, erläutern |
umsetzen |
|
|
|
VS-PIN-156
|
|
|
Decision support methods and their application to patient management, acquisition, presentation and engineering of medical knowledge; construction and use of clinical pathways and guidelines. |
name, clarify |
implement |
|
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 35063
|
Version Steps that follow LZ-PIN 35063
|
Create a Version Step from LZ-PIN 35063 to a new Learning Objective
|