D-PIN 18

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Learning Objectives of this Domain

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Go to LO LO-ID Domain Description Niveau 1 Niveau 2 Niveau 3 Niveau 4 Topic Role Parent LO Version Step
3.1 D3 Basics of evidence-based medicine, evidence-based care and evidence-based BMH-information technology explain, name perform reflect critically VS-PIN-64, VS-PIN-138
3.1.1 D3 An effective search for adequate scientific evidence perform LZ-PIN 35063 VS-PIN-67
3.1.1.1 D3 The formulation of a need for information into a (clinical) question using appropriate schemata (Ask). implement LZ-PIN 35066 VS-PIN-139
3.1.1.2 D3 Literature/information searches in the relevant databases, with adequate application of a search syntax as well as the use of the corresponding vocabularies with the aim of finding the best available research results (Acquire/Access). perform LZ-PIN 35066 VS-PIN-68, VS-PIN-140
3.1.1.3 D3 The procedures for critically assessing data and information sources as well as evaluating research results and their quality using appropriate methods and metrics (Appraise). clarify apply reflect LZ-PIN 35066 VS-PIN-141, VS-PIN-142, VS-PIN-143
3.1.1.4 D3 Scientific evidence in care, research and development (Apply) apply evaluate & integrate LZ-PIN 35066 VS-PIN-144
3.1.2 D3 The basics of scientific work apply assess LZ-PIN 35063 VS-PIN-65
3.1.2.1 D3 Research methods and research paradigms clarify use appropriately LZ-PIN 35064 VS-PIN-145
3.1.2.2 D3 Aspects of biometry and epidemiology essential for BMHI name, clarify apply LZ-PIN 35064 VS-PIN-146
3.1.2.3 D3 Basic statistics apply assess LZ-PIN 35064 VS-PIN-147
3.1.2.4 D3 Study designs plan evaluate LZ-PIN 35064 VS-PIN-148, VS-PIN-149
3.1.2.5 D3 Target-oriented quantitative, qualitative and mixed (triangulation) methods name, clarify evaluate LZ-PIN 35064 VS-PIN-150
3.1.2.6 D3 Systematic reviews and meta-analyses plan, perform evaluate LZ-PIN 35064 VS-PIN-151
3.1.2.7 D3 The quality and development stages of guidelines explain, name LZ-PIN 35064 VS-PIN-152
3.1.3 D3 The basics of evidence-based health informatics (including deductive/inductive and summative/formative evidence). clarify apply LZ-PIN 35063 VS-PIN-153
3.1.3.1 D3 The evaluation and assessment of health information systems, including economic importance and unintended consequences in terms of conditions, outcomes and impacts plan, perform LZ-PIN 35077 VS-PIN-154
3.1.3.2 D3 The basics of scientific work, suitable methods and metrics in a targeted manner for the evaluation and assessment of information systems in the health sector apply LZ-PIN 35077 VS-PIN-155
3.1.4 D3 Decision support methods and their application to patient management, acquisition, presentation and engineering of medical knowledge; construction and use of clinical pathways and guidelines. name, clarify implement LZ-PIN 35063 VS-PIN-156

Lernziele dieser Domäne

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zum LZ LZ-ID Domäne Lernzieltext Niveau 1 Niveau 2 Niveau 3 Niveau 4 Thema Rolle übergeordnetes LZ Versionsschritt
3.1 D3 Die Studierenden können Grundlagen der evidenzbasierten Medizin, evidenzbasierten Pflege und der evidenzbasierten BMH-Informationstechnologie erklären, nennen durchführen kritisch reflektieren VS-PIN-64, VS-PIN-138
3.1.1 D3 Die Studierenden können eine effektive Recherche zur adäquaten wissenschaftlichen Evidenz durchführen LZ-PIN 35063 VS-PIN-67
3.1.1.1 D3 Die Studierenden können die Formulierung eines Informationsbedarf in eine (klinische) Fragestellung anhand entsprechender Schemata (Ask) umsetzen LZ-PIN 35066 VS-PIN-139
3.1.1.2 D3 Die Studierenden können Literatur-/Informationsrecherchen in den einschlägigen Datenbanken, unter adäquater Anwendung einer Suchsyntax sowie des Einsatzes der entsprechenden Vokabulare mit dem Ziel des Auffindens der besten verfügbaren Forschungsergebnisse (Acquire/Access) durchführen LZ-PIN 35066 VS-PIN-68, VS-PIN-140
3.1.1.3 D3 Die Studierenden können die Verfahren zur kritischen Beurteilung von Daten- und Informationsquellen sowie die Beurteilung von Rechercheergebnissen und deren Qualität unter Verwendung geeigneter Methoden und Metriken (Appraise) erläutern anwenden reflektieren LZ-PIN 35066 VS-PIN-141, VS-PIN-142, VS-PIN-143
3.1.1.4 D3 Die Studierenden können wissenschaftliche Evidenz in Versorgung, Forschung und Entwicklung (Apply) anwenden evaluieren & integrieren LZ-PIN 35066 VS-PIN-144
3.1.2 D3 Die Studierenden können die Grundlagen wissenschaftlichen Arbeitens anwenden einschätzen LZ-PIN 35063 VS-PIN-65
3.1.2.1 D3 Die Studierenden können Forschungsmethoden und Forschungsparadigmen erläutern zweckmäßig nutzen LZ-PIN 35064 VS-PIN-145
3.1.2.2 D3 Die Studierenden können für BMHI wesentliche Aspekte der Biometrie und Epidemiologie nennen, erläutern anwenden LZ-PIN 35064 VS-PIN-146
3.1.2.3 D3 Die Studierenden können Basisstatistiken anwenden einschätzen LZ-PIN 35064 VS-PIN-147
3.1.2.4 D3 Die Studierenden können Studiendesigns planen beurteilen LZ-PIN 35064 VS-PIN-148, VS-PIN-149
3.1.2.5 D3 Die Studierenden können zielführende quantitative, qualitative und gemischte (Triangulierung) Methoden nennen, erläutern beurteilen LZ-PIN 35064 VS-PIN-150
3.1.2.6 D3 Die Studierenden können Systematische Reviews und Metaanalysen planen, durchführen beurteilen LZ-PIN 35064 VS-PIN-151
3.1.2.7 D3 Die Studierenden können die Qualitäts‐ und Entwicklungsstufen von Leitlinien erklären, nennen LZ-PIN 35064 VS-PIN-152
3.1.3 D3 Die Studierenden können die Grundlagen der Evidence based Health informatics (einschließlich deduktiver/induktiver sowie summativer/ formativer Evidenz) erläutern anwenden LZ-PIN 35063 VS-PIN-153
3.1.3.1 D3 Die Studierenden können die Evaluierung und Beurteilung von Informationssystemen im Gesundheitswesen auch im Hinblick auf die Bedingungen, Ergebnisse und Auswirkungen, die ökonomische Bedeutung sowie unbeabsichtigte Folgen planen, durchführen LZ-PIN 35077 VS-PIN-154
3.1.3.2 D3 Die Studierenden können für die Evaluierung und Beurteilung von Informationssystemen im Gesundheitswesen die Grundlagen wissenschaftlichen Arbeitens, geeignete Methoden und Metriken zielgerichtet anwenden LZ-PIN 35077 VS-PIN-155
3.1.4 D3 Die Studierenden können Methoden zur Entscheidungsunterstützung und deren Anwendung auf das Patientenmanagement, den Erwerb, die Darstellung und das Engineering von medizinischem Wissen; Aufbau und Nutzung von klinischen Pfaden und Leitlinien nennen, erläutern umsetzen LZ-PIN 35063 VS-PIN-156