|
|
(Eine dazwischenliegende Version desselben Benutzers wird nicht angezeigt) |
Zeile 6: |
Zeile 6: |
| |Kompetenzniveau in Level 2=Durchführen | | |Kompetenzniveau in Level 2=Durchführen |
| |Katalog=BMHI-Version-5 | | |Katalog=BMHI-Version-5 |
| |Domäne=D3 | | |Domäne=D-PIN 18 |
| |Übergeordnetes Lernziel=LZ-PIN 35063 | | |Übergeordnetes Lernziel=LZ-PIN 35063 |
| |Versionsschritt=VS-PIN-67 | | |Versionsschritt=VS-PIN-67 |
| | |Domne=D-PIN 18 |
| }} | | }} |
Aktuelle Version vom 8. Juni 2022, 12:24 Uhr
For a guide to this page see Help:Learning Objective Page.
Learning Objective (LO)
Catalogue
|
BMHI-Version-5
|
Domain
|
D-PIN 18 | Statistical foundations of medical research and evidence-based medicine
|
LO-ID
|
3.1.1
|
LO-Text (De)
|
Die Studierenden können eine effektive Recherche zur adäquaten wissenschaftlichen Evidenz
|
LO-Text (En)
|
An effective search for adequate scientific evidence
|
Verb in Niveau 1
|
|
Verb in Niveau 2
|
Durchführen
|
Verb in Niveau 3
|
|
Verb in Niveau 4
|
|
Topic
|
|
Role
|
|
Didactic Note
|
|
Entry in Glossary
|
|
Higher Level LO
|
LZ-PIN 35063
|
Step to this LO
|
VS-PIN-67
|
|
subordinate Learning Objectives to LZ-PIN 35066
Go to LO |
LO-ID |
Description(De/En) |
Niveau 1 |
Niveau 2 |
Niveau 3 |
Niveau 4 |
Role |
Step from previous Version
|
➔ |
3.1.1.1 |
Die Studierenden können die Formulierung eines Informationsbedarf in eine (klinische) Fragestellung anhand entsprechender Schemata (Ask) |
|
umsetzen |
|
|
|
VS-PIN-139
|
|
|
The formulation of a need for information into a (clinical) question using appropriate schemata (Ask). |
|
implement |
|
|
|
|
➔ |
3.1.1.2 |
Die Studierenden können Literatur-/Informationsrecherchen in den einschlägigen Datenbanken, unter adäquater Anwendung einer Suchsyntax sowie des Einsatzes der entsprechenden Vokabulare mit dem Ziel des Auffindens der besten verfügbaren Forschungsergebnisse (Acquire/Access) |
|
durchführen |
|
|
|
VS-PIN-68, VS-PIN-140
|
|
|
Literature/information searches in the relevant databases, with adequate application of a search syntax as well as the use of the corresponding vocabularies with the aim of finding the best available research results (Acquire/Access). |
|
perform |
|
|
|
|
➔ |
3.1.1.3 |
Die Studierenden können die Verfahren zur kritischen Beurteilung von Daten- und Informationsquellen sowie die Beurteilung von Rechercheergebnissen und deren Qualität unter Verwendung geeigneter Methoden und Metriken (Appraise) |
erläutern |
anwenden |
reflektieren |
|
|
VS-PIN-141, VS-PIN-142, VS-PIN-143
|
|
|
The procedures for critically assessing data and information sources as well as evaluating research results and their quality using appropriate methods and metrics (Appraise). |
clarify |
apply |
reflect |
|
|
|
➔ |
3.1.1.4 |
Die Studierenden können wissenschaftliche Evidenz in Versorgung, Forschung und Entwicklung (Apply) |
|
|
evaluieren & integrieren |
|
|
VS-PIN-144
|
|
|
Scientific evidence in care, research and development (Apply) |
|
|
evaluate & integrate |
|
|
|
|
Version Steps leading to LZ-PIN 35066
|
Version Steps that follow LZ-PIN 35066
|
Create a Version Step from LZ-PIN 35066 to a new Learning Objective
|